Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Jak se bránit obtěžujícím telefonátům

Několik málo základních rad, které značně mohou omezit, aby jste se dostali do spárů telemarketingových agentur a podvodníků.

  • Důkladně se seznamte se všemi smlouvami, co podepisujete. Totéž platí pro různé registrační karty, věrnostní karty, registrace na webových stránkách, kde po vás chtějí telefon a případně uvedení telefonu odmítněte. Pokud jste tak neučinili, můžete odvolat např. doporučeným dopisem na adresu provozovatele služby, komu jste poskytli své telefonní číslo, odvolat souhlas s poskytnutím svého telefonního čísla.
  • Tam, kde nemusíte, telefonní číslo nezadávejte, nejde-li o důvěryhodný subjekt.

Když už mi volají ..

  • Je vhodné si předem neznámé či nedůvěryhodné číslo předem prověřit.
  • Pakliže jste hovor přijali, nikdy nic neobjednávejte, nekupujte, nepotvrzujte zájem. Smlouvy lze uzavírat na dálku, tedy i telefonicky a pakliže projevíte vůli nakoupit, je tato objednávka zpravidla závazná.
  • Neudávejte žádné své osobní údaje (jméno, příjmení, email) a další citlivé a důležité údaje (číslo účtu, PIN kód, čísla pojistek, pracovní dobu,..).
  • Zjistěte si, jakým právem vás kontaktují a informujte je o odvolání svého souhlasu s poskytnutím tel. čísla (žádejte odstranění).
  • Nenechte se vystresovat časovou tísní, v klidu si vše promyslete.

Jak se bránit

  • Pokud jste nedali souhlas - Úřad pro ochranu osobních údajů - formulář.
  • Pokud máte podezření na nekalé praktiky či podvod - Česká obchodní inspekce, Ministerstvo průmyslu a obchodu. Pakliže máte podezření, že se jedná o trestný čin, neváhejte kontaktovat Policii ČR.